Te afli aici
Acasa > Cursuri > Invatam cum sa producem schimbarea

Invatam cum sa producem schimbarea

 „Ce faci pentru copiii care n-au cu ce se imbraca, n-au ce manca, au de strabatut kilometri intregi de drum ca sa poata ajunge la scoala?”, ”Cum lupti cu indiferenta sau inconstienta parintilor care nu vad la ce bun sa-si trimita copilul la scoala?”, „Cum faci fata atitutidinilor si comportamentelor dificile, uneori violente ale elevilor care nu pot sa se desprinda de modelul de reactie din familie?”, „Cum ajuti copilul sa devina un capabil sa faca alegeri bune pentru viata lui, ca om matur si realizat,  ca cetatean responsabil?” si  „Cum lupti sau cum abordezi constrangerile date de modul in care functioneaza sistemul de educatie?  – sunt provocarile la care 25 de profesori ieseni au invatat cum sa raspunda, in cadrul celui de-al doilea curs de instruire, din seria celor patru, organizate pentru cadrelor didactice, din judetele Iasi si Vaslui, in cadrul proiectului “Parteneriat pentru incluziune”.

Cursul s-a desfasurat in perioada 10-13 decembrie 2015, iar formarea care fost asigurata de specialisti ai Fundatiei COTE a vizat imbunatatirea competentelor cadrelor didactice din mediul rural pentru prevenirea abandonului scolar.

Luand in calcul complexitatea temei, agenda si continutul cursului au acoperit subiecte precum: comunicare, relationare si climatul pozitiv, metode creative ce stimuleaza interesul pentru invatare, dezvoltarea de abilitati de viata prin invatare practica si importanta orientarii scolare si profesionale in contextul prevenirii parasirii timpurii a scolii.

Formarea a cuprins si aspecte privind crearea unui context care sa permita identificarea elementelor care contribuie la construirea unei  ”scoli prietenoase” si constientizarea importantei atitudinii si relatiei stabilite cu fiecare elev in parte si identificarea actorilor implicati in oferirea de sprijin pentru elevii in dificultate si familiilor acestora, dar mai ales identificarea actiunilor care pot fi luate la nivelul scolii, al clasei, al fiecarui elev, de catre fiecare profesor diriginte.

Cursul a fost apreciat de participanti ca o experienta deosebita, care i-a ajutat sa aiba incredere in schimbarile mici dar semnificative pe care le pot genera.

Top